Аналітичний центр «Обсерваторія демократії» дослідив активність очільників міських громад на Харківщині в соціальних мережах. За результатами цих досліджень особисті інтернет-ресурси голови Первомайської громади Миколи Бакшеєва назвали найбільш оригінальними в порівнянні з ресурсами його колег.
Про це пише видання “Лівий беріг” у статті “Мери в мережі: якою є публічна комунікація влади в міських громадах Харківщини”.
Як стверджується у статті, голови міських громад на Харківщині більшою чи меншою мірою врахували комунікаційні запити мешканців, опановуючи онлайн-інструменти комунікації. Нижче наведено статистику обсягу аудиторії особистих ресурсів у ТОП-5 найактивніших мерів у соціальних мережах (варто пам’ятати, що кількість підписників залежить не лише від комунікаційної активності мерів, але й від чисельності населення в громаді).
З огляду на те, що (принаймні до війни) в обласному центрі проживало більше половини усіх мешканців регіону, цілком прогнозовано найбільшу аудиторію мають особисті Telegram-канал та Facebook-сторінка мера Харкова Ігоря Терехова.
Загалом, пошук у Telegram засвідчив наявність особистих каналів у 4-х голів громад – окрім Терехова, це Вячеслав Задоренко (Дергачівська громада), Галина Мінаєва (Чугуївська) та Микола Бакшеєв (Первомайська).
Цікаво, що за кількістю, регулярністю та інформативністю повідомлень, канал Терехова не виглядає таким самим лідером, як за обсягом аудиторії. Три інші канали наповнюються суттєво інтенсивніше (при цьому канали Мінаєвої та Бакшеєва були створені раніше – навесні та влітку 2020-го).
На думку авторів дослідження, з точки зору різноманітності контенту найбільш оригінальним виглядає саме канал мера Первомайської громади – окрім типових для усіх повідомлень про новини громади, у Миколи Бакшеєва, наприклад, часто проводяться опитування серед підписників, а також публікуються відео не лише сесій міської ради, але й засідань депутатських комісій.
Більш поширеним інструментом online-комунікації з мешканцями для мерів на Харківщині слугує соціальна мережа Facebook – з тією різницею, що в більшості мерів ведуться особисті акаунти (відповідно, «недрузі» мають обмежений доступ до контенту та до статистики підписників), але в деяких – це саме публічні сторінки з вільним доступом. Подекуди, як у Бакшеєва чи Задоренка, наявні і особистий акаунт, і сторінка.
Аналізуючи формат контенту, варто відзначити, що багато мерів перейняли саме «президентський тренд» відео-звернень. Окрім запиту на такий формат від самих громадян, до його переваг можна віднести «кросплатформність» (підходить для розповсюдження майже в усіх online-платформах), а також наочність місця перебування голови громади (про що не дає змогу судити формат текстових повідомлень), що мало особливе значення для мешканців у перші тижні повномасштабної війни.
За даними авторів дослідження, найбільш системно практику регулярних відео-звернень до мешканців реалізують у Лозівській, Первомайській, Чугуївській, Зміївській та Дергачівській громадах. При цьому в перші тижні війни (а також поодиноко, переважно на свята, у подальшому) подібні відео записували й інші мери – наприклад, Ігор Терехов (Харків), Олександр Бало (Барвінково), Володимир Бєлий (Богодухів).
Підписуйтесь на нас Viber
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що мер Микола Бакшеєв став тік-токером.
Слобожанка
Інфографіка: lb.ua/blog/observatory_democracy